Gul & Blå-satsning med stora frågetecken
Halvintressant läsning om Gul & Blå i Resumé i dag. Det var dem mer än någon annan som kändes som det svarta fåret på Gallerymässan i Köpenhamn - och jag har alltid förundrats över hur märket kunnat driva vidare under alla dessa år, som ohippt märke utanför strålkastarljuset.
Den nya ägaren Heart of Brands har mycket på gång, men jag har inte lyckats luska ur de inblandade vad det kan vara. Förvärven hittills - förutom Gul & Blå även Pour, Nina Ricci och Pierre Cardin - har ju blandat högt och lågt, så det är svårt att förutse vad de kan ha på gång. Inställningen från personer runtom Pour har i alla fall varit blandade, men entusiastiska, och själv tycker jag att Pour går från klarhet till klarhet i sina kollektioner.
Skriver om nya PUB-avdelningen på Kings webb i dag, där jag alltså avslöjar det nya konceptet Vision, som öppnar på Awesome Rags gamla yta, senare i höst.
Den nya ägaren Heart of Brands har mycket på gång, men jag har inte lyckats luska ur de inblandade vad det kan vara. Förvärven hittills - förutom Gul & Blå även Pour, Nina Ricci och Pierre Cardin - har ju blandat högt och lågt, så det är svårt att förutse vad de kan ha på gång. Inställningen från personer runtom Pour har i alla fall varit blandade, men entusiastiska, och själv tycker jag att Pour går från klarhet till klarhet i sina kollektioner.
Skriver om nya PUB-avdelningen på Kings webb i dag, där jag alltså avslöjar det nya konceptet Vision, som öppnar på Awesome Rags gamla yta, senare i höst.
Kommentarer
Trackback